[linux] Re: crash redhat

John van der Velden john op lookfor.nl
Vr Feb 25 01:03:34 CET 2005

Nader onderzoek:

Ik heb een conclusie getrokken uit de volgende onderzoeken.

Hd uit het systeem gehaald en in een ander systeem gestopt
Via linux rescue een poging gedaan om via de cd-rom het systeem te
herstellen.
De cd rom kon geen besturingsysteem vinden.

Ik denk zomaar dat mijn hard disk leeg is en dat de grub loader er alleen
nog maar op staat.

Is er een mogelijkheid om dit terug te halen??

Groeten john

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: linux-bounce op lists.nllgg.nl [mailto:linux-bounce op lists.nllgg.nl] Namens
Daniel C. von Asmuth
Verzonden: donderdag 24 februari 2005 9:40
Aan: linux op lists.nllgg.nl
Onderwerp: [linux] Re: crash redhat

Aldus schreef Jelle Boomstra op Wed, Feb 23, 2005 at 08:44:15PM +0100:

> Probleem 1
> probleem 2

> probleem 3

> je bedoeld dat het root wachtwoord gewijzigd is?

> probleem 4

> Ja jij of iemand anders heeft grub geinstalleerd en het root
> wachtwoord gewijzigd. Als bij grub kan komen, kan je waarschijnlijk
> ook de bootstring wijzigen. Plak daar init=/bin/bash aan vast en je kan
als root inloggen.
> Dan kan je constateren dat je het systeem niet meer kan vertouwen en
> hopen dat je goede backups hebt. Want het klinkt heel erg als
herinstalleren.

Een voorbarige conclusie: Als het een software probleem is, dan zou ik
booten vanaf rescue floppy of CD-ROM en mijn harde schijf eens nader
onderzoeken.

Een andere mogelijkheid is dat disk 1 de geest heeft gegeven en het systeem
nu van disk 2 probeert te booten, waarop een andere boot loader is
geinstalleerd.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--
		Waar is Volkert wanneer je hem nodig hebt?