[linux] Re: Onbegrijpelijks na her-installatie

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Zo Feb 27 10:16:52 CET 2005

Op zo, 27-02-2005 te 09:29 +0100, schreef Hugo van der Kooij:

> Ik ken de grap over de 'bad conductor'... Maar dit lijkt meer op een
> gesneuveldei of verminkte /bin/sh. Wellicht kun je nog herleiden waar je
> ben gaan vechten met bash en wat je daar gedaan hebt want ik denk dat je
> daar wat om zeep hebt geholpen.

Ik kan me vaag herinneren lang geleden ook weleens zoiets gehad te
hebben. Was er geloof ik iets mis gegaan met het copieren van het
scriptje. Er stond b.v. na #!/bin/sh nog een niet zichtbaar teken. Die
regel dan als bovenste nog een keer intypen met b.v. vim en de
oorspronkelijke regel weghalen wel dan nog weleens een oplossing zijn.
Verder neem ik aan dat /bin/sh bestaat (meestal is het een link
naar /bin/bash). Ik zie net dat bij
mij /j2re-1.4.2-rc1-linux-i586-gcc3.2.bin begint met #! /bin/sh, dus met
een spatie ertussen, maar dat gaf geen problemen voorzover ik me kan
herinneren.

Succes

--
Aart