[linux] Collisions

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Vr Jan 28 03:34:49 CET 2005

Ik heb 5 volle CD's gecopieerd van een SuSE 9.1 systeem naar en Knoppix.
De eerste met behulp van de opdracht scp. Meteen gingen alle lampjes op
mij hub branden. Na afloop had ik ca 450.000 RX-pakketten 225.000,
TX-packets en maar liefst 190.000 collisions.
 Daarom installeerde ik een FTP-daemon (pure-ftp) op SuSE en haalde de
tweede op met ftp en de derde met Mozilla met ongeveer evenveel
collisions. Daarna installeerde in nfs. Dat ging een stuk trager maar
nog altijd 34000 collisions. ER was verder nauwelijks verkeer op mijn
10BASE-T netwerkje. Vraag: is dat normaal, al die collisions als er
maar twee trage (700MHz)systemen actief zijn en zo nee, wat kan ik
daaraan doen?