[linux] Re: de uiteindelijke versie: (was: Re: hoe zit het ook al weer met date?)

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Vr Jan 28 19:08:07 CET 2005

On Friday 28 January 2005 18:49, joop gerritse wrote:

> Ach nee, ik snap het al: `....` wordt door de shell ge-expandeerd voordat
> het find commando wordt uitgevoerd. Sorry, dat had ik ook eerder kunnen
> bedenken...

En dan nu nog even de versie die het uiteindelijk blijkt te doen (let op de
escapes voor de ` en op de quotes rond {}, die nodig bleken om filenamen met
spaties te kunnen verwerken).

find /backups/CD-ROMs/ -iname *.pst \
-exec sh -c "cp  '{}' /dose/mailboxes\`mktemp\`.pst"  \;

Zulke dingen zijn toch altijd weer lastiger dan je eerst denkt...

--
Joop Gerritse
Mühlenstraße 11