[linux] rsync voor servermigratie

Erik van der Meulen e.van.der.meulen op avondel.nl
Za Jan 29 12:50:25 CET 2005

Beste Mensen -

Ik ben van plan mij server te migreren naar nieuwe hardware.
Nu leek het mij handig om m.b.v. een scriptje gebaseerd op rsync een
aantal zaken over te zetten van systeem oud naar nieuw.
Ik denk aan zaken zoals:

  /etc/passwd*
  /etc/shadow*
  /var/mail/*
  /home/*

etc.
Ik ben met rsync aan het experimenteren geweest en ben in staat om met:

  rsync -a -e ssh test/ root op 192.168.1.5:/root/test

het bestand 'test'  over te krijgen. Volgens mij (en de 'man') moet het
ook mogelijk zijn om een bestand met een lijst mee te geven en met de
optie '--include-from' alle files uit de lijst in 1 keer over te zetten.
Maar dat laatste krijg ik niet voor elkaar. Elke poging strandt zonder
dat de cursor terugkomt om met een ctrl-c afgebroken te worden.

Heeft iemand een suggestie hoe dit aan te vliegen?

Bij voorbaat dank!

--
  Erik van der Meulen <e.van.der.meulen op avondel.com>