[linux] Re: rsync voor servermigratie

Za Jan 29 13:22:34 CET 2005

On Sat, 29 Jan 2005, Erik van der Meulen wrote:

> Ik ben met rsync aan het experimenteren geweest en ben in staat om met:
>
>   rsync -a -e ssh test/ root op 192.168.1.5:/root/test
>
> het bestand 'test'  over te krijgen. Volgens mij (en de 'man') moet het
> ook mogelijk zijn om een bestand met een lijst mee te geven en met de
> optie '--include-from' alle files uit de lijst in 1 keer over te zetten.
> Maar dat laatste krijg ik niet voor elkaar. Elke poging strandt zonder
> dat de cursor terugkomt om met een ctrl-c afgebroken te worden.

Ik backup dagelijks de belangrijke data op een andere machine met eens
script als:

#!/bin/sh

RSYNC=/usr/bin/rsync
SSH=/usr/bin/ssh

echo
echo " BACKUP OF: "
echo
echo "  /etc"
echo

${RSYNC} -e ssh -avzp --delete \
        --exclude "*.journal" \
        /etc aragorn:/home/BACKUP-GANDALF/

echo
echo "  /var"
echo

${RSYNC} -e ssh -avzp --delete \
        --exclude "*.journal" \
        --exclude "var/spool/squid" \
        /var aragorn:/home/BACKUP-GANDALF/

echo
echo "  /usr/local"
echo

${RSYNC} -e ssh -avzp --delete \
        --exclude "*.journal" \
        /usr/local aragorn:/home/BACKUP-GANDALF/

echo
echo "  /root"
echo

${RSYNC} -e ssh -avzp --delete \