[linux] Re: Collisions

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Zo Jan 30 23:23:31 CET 2005

Bedankt Roland en Hugo!
Op vrijdag 28 januari 2005 20:05, schreef Roland Leurs:

> Ik heb al vaker meegemaakt dat een groot aantal collisions
> veroorzaakt worden door een defect netwerkcomponent, in dit geval dus
> de hub of een van de netwerkkaarten. Wellicht kan je dit eens nagaan
> door de pc's met een UTP kruiskabel te verbinden en kijken of je dan
> nog zo veel collisions hebt.
Het móet een oude NIC zijn en gelukkig niet mijn hub. Hubs met BNC vind
je niet vaak meer. Met de kruiskabel gaf FTP weer veel collisions.
Merkwaardigerwijs leverde ping -f  geen problemen.
De Media-parameters als half duplex laten zich met ifconfig niet
wijzigen, ik neem an dat dat een ovolledigheid is van de 3C59X-driver.
Morgen ga ik de NIC vervangen. Dank voor het meedenken!
hansr