[linux] Re: Collisions

Paul Slootman paul op wurtel.net
Ma Jan 31 13:57:47 CET 2005

On Sun 30 Jan 2005, Hans Rood wrote:

> De Media-parameters als half duplex laten zich met ifconfig niet
> wijzigen, ik neem an dat dat een ovolledigheid is van de 3C59X-driver.

Met ifconfig is mij dat nog nooit gelukt, mii-diag of mii-config werkt
dan vaak wel. Of je doet het met module parms:

alf:/home/paul# modinfo 3c59x
author:         Donald Becker <becker op scyld.com>
license:        GPL
parm:           debug:3c59x debug level (0-6)
parm:           options:3c59x: Bits 0-3: media type, bit 4: bus mastering, bit 9: full duplex
parm:           global_options:3c59x: same as options, but applies to all NICs if options is unset
parm:           full_duplex:3c59x full duplex setting(s) (1)
parm:           global_full_duplex:3c59x: same as full_duplex, but applies to all NICs if options is unset
parm:           hw_checksums:3c59x Hardware checksum checking by adapter(s) (0-1)
parm:           flow_ctrl:3c59x 802.3x flow control usage (PAUSE only) (0-1)
parm:           enable_wol:3c59x: Turn on Wake-on-LAN for adapter(s) (0-1)
parm:           global_enable_wol:3c59x: same as enable_wol, but applies to all NICs if options is unset
parm:           rx_copybreak:3c59x copy breakpoint for copy-only-tiny-frames
parm:           max_interrupt_work:3c59x maximum events handled per interrupt
parm:           compaq_ioaddr:3c59x PCI I/O base address (Compaq BIOS problem workaround)
parm:           compaq_irq:3c59x PCI IRQ number (Compaq BIOS problem workaround)
parm:           compaq_device_id:3c59x PCI device ID (Compaq BIOS problem workaround)
parm:           watchdog:3c59x transmit timeout in milliseconds

Paul Slootman