[linux] nog 's exim4

Linux lijst NLLGG nllgg op bibliongein.nl
Za Jul 2 13:06:45 CEST 2005

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: linux-bounce op lists.nllgg.nl [mailto:linux-bounce op lists.nllgg.nl]
Namens Jelle BoomstraVerzonden: zaterdag 2 juli 2005 12:49
Aan: linux op lists.nllgg.nl
Onderwerp: [linux] Re: nog 's exim4

On Saturday 02 July 2005 12:32, Linux lijst NLLGG wrote:
> Middag iedereen,
>
> Heb nu bijna weer alles aan de praat op een Debian Sarge server,
> echter wanneer nu een van de PC probeert mail te versturen wil dat
> niet lukken. Heb in exim al opgenomen: .ifndef MAIN_RELAY_NETS
> MAIN_RELAY_NETS = DEBCONFrelay_netsDEBCONF
> .endif
> hostlist relay_from_hosts = 127.0.0.1 : 10.0.0.0/24 ::::1 : MAIN_RELAY_NETS
>
> Wat zie ik nu nog over het hoofd ???

Exim heeft bij mijn weten een handig programmaatje om de permissies te
checkenvoor het versturen en ontvangen van mail:  exim_checkaccess

Het geeft je dan een melding waarom iets niet afgeleverd kan worden. Want dat
had je nog niet verteld wat er precies mis gaat...

Ff gespiekt boodschap is: Rejected:
  550 relay not permitted