[linux] Re: SATA problemen

Paul de Vries pdvsfh4 op xs4all.nl
Wo Jul 6 11:01:57 CEST 2005

Paul Slootman wrote:

>Ik heb ook een los Sil3112 kaart. Onder diverse systemen (van kloon tot
>merk pc's) lukt het niet om die aan de praat te krijgen onder linux.
>Google maar eens voor: sil3112 "nobody cared"
>Op 1 systeem werkte die overigens wel...
>Het lijkt alsof de driver iets doet waardoor interrupts gegenereerd
>wordt, maar pas te laat de interrupt handler installeert. Wellicht ook
>geen toeval dat het systeem waarop het wel werkt, tevens de snelste is.
>

>Paul Slootman

laat ik mijn vraag anders formuleren:

welke sata controller kunnen jullie mij aanraden ?

de opmerking van Robert over bios en irq geeft mij weinig hoop: dit is
een testje op een pc met verder alleen graphics en lan, maar ik wil sata
toepassen in een server waar al 2 extra ide controllers inzitten ...

paul.