[linux] Re: Weet,heeft iemand een wereldclock voor de cli ?

J. mailing-lists op xs4all.nl
Vr Jul 8 13:41:43 CEST 2005

On Fri, 8 Jul 2005, Paul Slootman wrote:

> Mea culpa... TZ zou voluit PST8PDT moeten zijn (Pacific Standard Time
> cq. Pacific Daylight savings Time).
>
> Overigens wel vaag dat een paar TZ afkortingen wel in
> /usr/share/zoneinfo/ staan, maar velen niet, b.v. SGT voor Singapore.

Verschilt mischien per distro en/of installatie opties van het
basis-systeem..  Hier krijg ik namelijk;

~: zdump Singapore
Singapore  Fri Jul  8 19:32:39 2005 SGT

Mischien wel een noot bij het gebruik van `zdump', die geeft GEEN error
terug als de zone niet bestaat. Wat ie dan laat zien is wel een tijd -
maar waar die vandaan komt. Ben er nog niet helemaal uit.

bijv. Als ik de StarWars time-zones opvraag, dan krijg ik die ook terug
zonder atoom correctie tussen de voorbepaalde intergalactische sferen.

~: zdump yavin4
yavin4  Fri Jul  8 07:38:32 2005 yavin
~: zdump Endor
Endor  Fri Jul  8 11:39:08 2005 Endor