[linux] Re: Weet,heeft iemand een wereldclock voor de cli ?

Kees Theunissen theuniss op rijnh.nl
Vr Jul 8 15:47:50 CEST 2005

On Fri, 8 Jul 2005, J. wrote:

>Mischien wel een noot bij het gebruik van `zdump', die geeft GEEN error
>terug als de zone niet bestaat. Wat ie dan laat zien is wel een tijd -
>maar waar die vandaan komt. Ben er nog niet helemaal uit.
>
>bijv. Als ik de StarWars time-zones opvraag, dan krijg ik die ook terug
>zonder atoom correctie tussen de voorbepaalde intergalactische sferen.
>
>~: zdump yavin4
>yavin4  Fri Jul  8 07:38:32 2005 yavin
>~: zdump Endor
>Endor  Fri Jul  8 11:39:08 2005 Endor

Lijkt op UTC, met dien verstande dat een nummer in de naam van de TZ
wordt geïnterpreteerd als offset in uren t.o.v. UTC.

$ zdump UTC
UTC  Fri Jul  8 13:38:23 2005 UTC
$ zdump bla5
bla5  Fri Jul  8 08:38:35 2005 bla
$ zdump blabla-3
blabla-3  Fri Jul  8 16:38:44 2005 blabla

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen
F.O.M.-Instituut voor Plasmafysica "Rijnhuizen", Nieuwegein