[linux] Re: Weet,heeft iemand een wereldclock voor de cli ?

Vr Jul 8 18:29:18 CEST 2005

On Fri, 8 Jul 2005, Paul Slootman wrote:

> Nee, date laat de tijd zien in de ingestelde timezone. Systeem tijd is
> altijd UTC.
>
> Dus:
>     TZ=America/Los_Angeles date
> laat de datum/tijd zien in die timezone. Nergens voor nodig om systeem
> tijd aan te passen.
>
> Overigens is die zdump oplossing van "J." ook wel elegant;
> alhoewel "TZ=PDT date" korter is (als je eenmaal weet dat de timezone
> daar "PDT" heet :-)

Voor optimaal gebruik van de TZ variabele is de glibc manual wel handig:
http://www.gnu.org/software/libc/manual/html_node/TZ-Variable.html

Heb dat toevallig moeten uizoeken om mijn MVP de correcte tijd te laten
tonen. Dat gaat nu met: TZ='CET-1CEST,M3.5.0/2,M10.5.0/3

Hugo.