[linux] Re: Debian: unmet dependencies

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Za Jul 9 11:57:22 CEST 2005

Op za, 09-07-2005 te 10:18 +0200, schreef J.I. Asenjo:
> On Sat, 09  Jul  2005,  09:58:59AM +0200¨, Ton Boelens said:
>
>  [knip ellenden met apt]

> het is vast niet wat je wil horen maar vooruit:
>
> brand een cd met de laatste stable/testing en installeer hem. Dat zal
> veel sneller gaan dan wat je nu probeert te doen.

Er is ook een andere manier die ik heb toegepast om van SuSE 8.0 naar
Debian Sarge over te stappen. Deze overstap heb ik gemaakt toen ik een
tweede harde schijf in mijn pc zette, waarbij ik de pc opstartte van de
oude harde schijf met Suse en op de nieuwe harde schijf Debian heb
geïnstalleerd. Je zou vrijwel dezelfde procedure kunnen volgen, maar nu
met opstarten van de Knoppix cd en dan Debian op je harde schijf zetten.
Ik heb hiervoor de instructies op:
http://www.debian.org/releases/stable/i386/apcs04.html.en
opgevolgd. Omdat je harde schijf kennelijk al in gebruik is en daar
zaken op staan die je kennelijk niet kwijt wil, zul je hierbij wat
moeten oppassen: b.v de harde schijf niet opnieuw formateren, een swap
partitie heb je kennelijk al, hoef je dus ook niet opnieuw aan te maken,
je harde schijf leeg maken op alles na wat je niet kwijt wilt
(veiligheidshalve zou ik daar wel een back-up van maken), en wat je niet
kwijt wilt in een dir die zeker niet gebruikt wordt tijdens de
installatie. Als je b.v. /home wilt bewaren de naam van /home veranderen
in /bewaren. Dan ben je redelijk zeker dat dat bij de nieuwe installatie
blijft staan.

Na het installeren kun je dan alles uit /bewaren weer verplaatsen naar
de goede plek, met enige voorzichtigheid overigens. Configuratie
bestanden kun je niet zomaar terugzetten maar wel gebruiken als
voorbeeld voor het aanpassen van nieuwe configuratie bestanden.

Aart