[linux] Re: Fedora Myth(TV)ology :: HOWTO

Paul de Vries pdvsfh4 op xs4all.nl
Zo Jul 10 16:38:31 CEST 2005

Hugo van der Kooij wrote:

>Dependencies moeten kloppen. Axel heeft alleen dependencies op eigen
>packetten odf de exemplaren van de distributie zelf.
>
>Waarbij wel dient opgemerkt te worden dat je eerst MOET zorgen dat je
>distributie up-to-date is gebracht.
>
>Vanaf een FC3 (of FC4) installatie zou dat met `yum update` moeten
>gebeuren. Pas daarna kijk je na de installatie van de ATRPMS package.
>
>Hugo.

omdat het me toch niet lukte heb ik de tip van Joost overgenomen en
gekeken naar nl linux magazine jaargang 6 nummer 1 waar ze stellen dat
je in plaats van apt ook yum kan gebruiken.
dus na een kale installatie van FC3:
- switchdesk KDE
- yum update
- rpm -Uvh
http://atrpms.net/dist/fc3/atrpms-kickstart-26.1.rhfc3.at.i386.rpm
en toen kwamen de dependencies naar rpm 4.4 en die boom heb ik
uiteindelijk opgegeven.

via KnoppMyth krijg ik een systeem dat half werkt maar blijft hangen in
xmltv. hoe dat nou precies zit in relatie tot de channel configuratie is
me een raadsel. xmltv haalt data op (onder windows heb ik dat ooit
geprobeerd en dat liep prima) en blijkbaar ga je pas daarna de kanalen
instellen.

en omdat ik eigenlijk liever met debian verder wil lijkt het me
verstandig om die lijn maar eens te proberen ;-)

paul.