[linux] Re: Erg grote uploads naar een apache server

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Di Jul 19 15:52:59 CEST 2005

On Tuesday 19 July 2005 13:41, Marc Fellman wrote:
> Misschien is webdav een oplossing?

webdav is een uitbreiding op http, en meestal gebruik je daar gewoon apache
voor (er zal vast wel een mod_dav zijn oid), maar daar zit je dus nog steeds
met de beperkingen van apache. Je zou misschien een dedicated webdav server
kunnen gebruiken, maar dan nog vraag ik mij af of dat wel zo goed past. DAV
staat namelijk voor Distributed Authoring & Versioning, een soort
Versieeheersysteem zeg maar (Subversion is ook op dav gebouwd btw). Dat sluit
grote bestanden niet perse uit, maar het is duidelijk dat het er niet primair
voor bedoeld is.
Maar ik neem aan dat de clients geleverd zijn door de onnoembare uit Redmond?
Die heeft toch een redelijke mogelijkheid om van een gedeeld bestandssyteem
gebruik te maken?

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra