[linux] Antw: Windows booten van /dev/hdc3 via lilo?

Richard van der Veen rysh op home.nl
Wo Jul 20 14:45:40 CEST 2005

> Zie subject. Er zijn mensen die zeggen dat het helemaal niet kan.
> Ik heb het geprobeerd (met boot-as 0x80) en het boot in ieder
> geval niet (het hangt, en > doet niets), dus misschien kan het
> inderdaad niet.
>
> Ik heb geen ruimte meer beschikbaar op mijn eerste HD-- weet
> iemand of het op een andere manier misschien lukt? Ik las ergens
> een toespeling dat het zou kunnen "door lilo te recompileren",
> maar daar stonden weer geen details bij.

Ik heb thuis  twee HD's: hda en hdb ... en op hdb staat windows geinstalleerd. Tijdens de installatie van windows heb ik hda in het BIOS uitgezet en hdb als 'eerste' schijf ingesteld. Als ik nu deze hdb als eerste schijf heb, start windows in 1 keer op (zonder lilo trouwens) ... en als hda als eerste schijf staat ingesteld start lilo van uit de bootsector van hda op. Misschien is zoiets voor jou ook werkbaar?

grt

Richard