[linux] [Fwd: Re: Windows booten van /dev/hdc3 via lilo?]

Paul de Vries pdvsfh4 op xs4all.nl
Wo Jul 20 19:09:14 CEST 2005

sorry, verkeerde afzender ...
joop gerritse wrote:

> Zie subject. Er zijn mensen die zeggen dat het helemaal niet kan. Ik
> heb het geprobeerd (met boot-as 0x80) en het boot in ieder geval niet
> (het hangt, en doet niets), dus misschien kan het inderdaad niet.
>
> Ik heb geen ruimte meer beschikbaar op mijn eerste HD-- weet iemand of
> het op een andere manier misschien lukt? Ik las ergens een toespeling
> dat het zou kunnen "door lilo te recompileren", maar daar stonden weer
> geen details bij.

lilo is voor mij lang geleden, maar als ik het me goed herinner heb ik
zoiets destijds wel met grub gedaan:
- drive mapping om windows te laten denken dat hdc3 de eerste schijf is
- partitie bootable maken
- grub chainloader naar windows partitie
- in windows boot.ini iets als multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)
 (alles telt vanaf 0 maar partitie vanaf 1 geloof ik)

groet,
paul.

-- File: Re: [linux] Windows booten van /dev/hdc3 via lilo?

Date: Wed, 20 Jul 2005 19:07:20 +0200
From: Paul de Vries <Paul.de.Vries op parvis.nl>
To:  linux op lists.nllgg.nl
Subject: Re: [linux] Windows booten van /dev/hdc3 via lilo?