[linux] Re: usb camera wil niet aan linux

Paul de Vries pdvsfh4 op xs4all.nl
Wo Jul 20 19:51:55 CEST 2005

Jelle Boomstra wrote:

>Als je op deze twee id-s googled krijg je wat aanwijzingen dat gphoto mogelijk
>het truukje kan. (en ook dat hij een segfault geeft als het niet werkt, maar
>daar ga ik optimistisch maar van uit die bug ondertussen fijngeknepen is)
>
>Succes, en laat ons horen of het werkt, want 11 euro voor een kleine camera om
>riskante experimenten mee te doen is best leuk.

dat was het natuurlijk, waarom denk ik bij windows wel en bij linux niet
aan de id's ?

een rake treffer:

"My sister-in-law bought me a "Digitron Mini Digital Camera" from The
Shopping
Channel for Christmas. This is a three-in-one camera: two levels of digital
still and a webcamera. Again, it came with MSWindows drivers that work
properly.
MSWindows recognizes it as a "Dual Mode DSC (2770)". "

gtkam/select camera/detect geeft Argus DC-1510, en daarna loopt het perfekt.

20 foto's op 352x288x24,
40 foto's op 176x144x24,
of video

[en hoe moet het op een Mac (niet BSD maar OSX) ?]

groet,
paul.