[linux] Re: Windows booten van /dev/hdc3 via lilo?

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Za Jul 23 19:08:55 CEST 2005

Strikt genomen is dit natuurlijk off-topic voor deze nieuwsgroep, maar voor
het archief nog even de afronding/oplossing:

On Wednesday 20 July 2005 23:04, Kees Theunissen wrote:
[...]
> Ik weet niet hoe hard die tegenwoordig is. In de begintijd van win95
> was hij erg hard. Van de andere kant je hebt ook die "SYS D:" kunnen
> draaien vanaf systeemflop. Maar er zit natuurlijk ook een verschil
> tussen bootstrap code en een draaiend OS. Ik twijfel nu wel.

Nou, die restrictie was dus kennelijk inderdaad het probleem.

> Al die dos en windows versies doen moeilijk als je ze probeert te
> booten vanaf een tweede dos/win partitie op een schijf. Blijkbaar
> gaat de bootstrap code automatisch zoeken op de eerste partitie van een
> geschikt type.
> Maak om te testen die eerste partitie eens type 16 (Hidden FAT16)
> in plaats van 6 (FAT16). En van partitie drie zou ik type e
> (Win95 FAT16 (LBA)) maken in plaats van c (Win95 FAT32 (LBA)),
> je hebt hem tenslotte ook als FAT16 geformateerd.

Heb ik geprobeerd, maar dat hielp dus niet..

Uiteindelijk heb ik dus gewoon de inhoud van hdc1 en hdc3 omgewisseld. Daarna
de bootflags ook goed gezet en toen bootte w95 inderdaad van hdc3. Hoera!

Probleem opgelost, met dank aan iedereen, en uiteraard aan Kees in het
bijzonder.

--
Joop Gerritse
Mühlenstraße 11