[linux] Is dit gedrag van TCP/IP normaal?

asmuth op bakunin.xs4all.nl asmuth op bakunin.xs4all.nl
Wo Jul 27 09:51:51 CEST 2005

Ik zat achter een host met Red Hat Enterprise Linux 3.0.
Ik (ingelogd als root) deed: ifconfig eth1 a.b.c.d netmask 255.255.255.0
De host startte de interface en voegde er een statische route
voor toe...

Later deed ik: ifconfig eth1 down
netstat -n -r geeft nu geen entry meer voor a.b.c.0
ifconfig geeft geen entry voor eth1
ifconfig eth1 geeft het adrees a.b.c.d, maar zonder 'UP' in de output
ip addr geeft eth1 wel in de lijst, maar zonder het woord 'UP'

Als ik nu 'ssh a.b.c.d' doe, dan krijg ik *wel* verbinding met localhost.
Is dit een fout of hoort het zo?

Bij voorbaat dank,

Daniel von Asmuth