[linux] Re: Debian, teruggaan naar oudere versie van een package

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Wo Jun 1 17:16:46 CEST 2005

Op wo, 01-06-2005 te 15:04 +0200, schreef Paul Slootman:

> Als je de deb nog hebt staan: dpkg -i postgresblabla.deb

Ik had nog een aantal versies staan, maar welke versie ik ook probeerde,
ze liepen allemaal bij het installeren vast op het moment dat template1
gemaakt moest worden (initdb) Heb uiteindelijk een paardemiddel
toegepast. Heb op mijn laptop nog de vorige versie draaiend en heb de
betreffende bestanden met rsync overgezet. Daarna de computer opnieuw
gestart (gaf ook een probleem, stoppen met shutdown werkte niet, met
init 0 wel maar heel traag en bleef hangen op het moment dat swap
ge-unmount moest worden. Heb de computer toen maar uitgezet en daarna
opnieuw gestart) Nu werkt het weer, en op deze manier zijn een aantal
databases die ik met pg_dump had gesaved en met pg_restore had willen
terugzetten en die ook op de laptop staan meteen weer teruggezet.

Maar...er is iets geks met deze computer, volgens inittab had ik hem met
ctrl-alt-del moeten kunnen uitzetten, maar dat werkte niet. Moet het
beestje toch maar eens erg goed in de gaten houden.

Aart