[linux] Re: Toshiba Satellite Pro en infrarood

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Vr Jun 3 19:25:38 CEST 2005

Op vr, 03-06-2005 te 17:07 +0200, schreef Roeland Th. Jansen:

> een kabel is altijd betrouwbaarder. overigens heb ik hetzelfde als
> Cecil. 't Maakt niet uit wat ik voor de IrDA port hang. er wordt niks
> discovered. Het maakt ook niet uit welke telefoon (2x nokia, 1x sagem)
> er voor hang.

Ik heb begrepen dat afhankelijk van het type Nokia en de gebruikte kabel
een beperkte set commando's wordt ondersteund terwijl met Irda alle
command's worden ondersteund. Bij mijn 6110 had ik ook een kabel, maar
dat heb ik nooit aan de praat gekregen.

Bij mijn laptop kan ik in de bios verschillende protocollen voor de
infrarood poort instellen en daar moet dus wel het goede protocol worden
ingesteld. Verder heb ik het aan het werk kunnen krijgen aan de hand van
de documentatie in de doc directory van gnokii, zal ook wel op de gnokii
site te vinden zijn.
http://www.gnokii.org/
Het probleem is inderdaad die Irda poort goed aan de praat te krijgen.
Ik gebruik hem zelf voor ppp (nu via GPRS + OpenVPN, vroeger via gsm en
mijn ISDN lijn. Dat ISDN protocol werd in de oude Nokia 6110 wel
ondersteund, maar begon vorig jaar erg onbetrouwbaar te functioneren,
maximaal 1 minuut een zeer trage verbinding. reden voor mij om naar de
6110 over te stappen voor een GPRS verbinding)

Aart