[linux] Re: Toshiba Satellite Pro en infrarood

Vr Jun 3 21:56:30 CEST 2005

On Fri, Jun 03, 2005 at 05:26:25PM +0200, Paul Slootman wrote:
> # cat /etc/modprobe.d/irda
> options nsc-ircc dma=3 irq=4 dongle_id=0x09
> install irda0 /bin/setserial /dev/ttyS1 uart none && /sbin/modprobe nsc-ircc && /sbin/ifconfig irda0 up
> remove irda0 /sbin/ifconfig irda0 down && /sbin/modprobe -r nsc-ircc
>
> # modprobe irda
>
> Nu kun je /dev/ircomm0 gebruiken als modem device in b.v. minicom of
> voor ppp. Dat laatste is overigens niet getest, een modem inlog
> verbinding met m'n V.110 ISDN mgetty thuis is genoeg, want browsen wil
> je toch niet over zo'n verbinding :-/

in mijn geval wordt alles netjes herkend, de interface doet het,
de IR port is druk bezig met disconvery, alleen ziet dat ding dus niks.
geen telefoon, whatever.  ook niet als ik geforceerd wat stuur, zoals
een of andere business card.

it beats me. maargoed, de kabel werkt toch dus de drive om 't verder uit
te zoeken ontbreekt nog even. (ook dankzij meer werkzaamheden dan
beschikbare tijd..).

ik zal eens kijken of je tips nog overeenkomsten cq verschillen heeft hier.
--
http://www.linux-it.nl