[linux] Re: Toshiba Satellite Pro en infrarood

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Za Jun 4 12:44:38 CEST 2005

Op za, 04-06-2005 te 10:26 +0200, schreef Johan Wevers:

> Ik heb geen modprobe.d directory. Waar is die voor?

Dan heb je waarschijnlijk nog een 2.4 kernel. De modprobe.d directory
wordt bij de 2.6 kernel gebruikt voor de info die bij 2.4 in
modules.conf staat.

> Dit zal ik moeten nazoeken. Ik heb een USB IR dongle (de seriele IR dongles
> waren, voor zover ergens te krijgen, nogal duur).

> Dit werkt.

> Die heb ik niet. MAKEDEV ircomm0 geeft MAKEDEV: don't know how to make
> device "ircomm0", dus daar schiet ik ook niks mee op. Wat voor eigenschappen
> heeft die bij jou?

bij de 2.6 kernel (2.4 weet ik niet) wordt /dev/ircomm[0-?] aangemaakt
bij het laden van de module ircomm-tty. (en als je Gnokii gebruikt, op
het moment dat je gnokii start)

> Ik vraag me af of m'n telefoon (Nokia 6610i) dat ondersteund. Maar goed,
> ik wilde het toch voornamelijk gebruiken als backup voor telefoonboek,
> smsjes, beltonen, foto's en Java programma's. Dat moet nu nog onder
> windows.

Ik gebruik mijn Nokia 6610i met ppp en met smsd uit gnokii voor het
archiveren van smsjes. In principe heeft Gnokii de meeste functies die
je nu onder windows gebruikt, maar ik zelf en diverse anderen hebben
vastlopers van de 6610i gehad bij gebruik van sommige functies in
combinatie met infrarood. Via kabel schijnt het wel goed te werken.

Die vastlopers houden in dat de telefoon helemaal niet meer werkt en
terug moet naar het service-center voor het opnieuw installeren van de
fabriekssoftware. Het lijkt veroorzaakt te worden door een fout in de
fabriekssoftware voor het aansturen van de infrarood poort, maar wat het
precies is hebben de ontwikkelaars van Gnokii nog niet kunnen vinden.

Bij het beperkte gebruik dat ik nu maak van die infraroodpoort heb ik
met de 6610i nooit een probleem gehad.

Aart