[linux] Hoe maak je snelheid processorfan in Linux zichtbaar?

Ton Boelens ton.boelens op home.nl
Ma Jun 6 21:52:11 CEST 2005

Mijn Debian-server maakt de laatste tijd veel herrie. Ik heb de CPU
fan nagekeken, en die draaide te langzaam. Ik heb de fan nu gesmeerd en
nu draait hij voorlopig prima, maar ik wilde het monitoren, omdat de
pc de hele dag aanstaat en ik er regelmatig vanaf Internet op zit te
werken, zoek ik een tooltje, waarmee ik de bios kan uitlezen (in de
bios-setup kan ik de fan speed zien).

Wie weet er een tooltje dat ik hiervoor kan gebruiken?

Groetjes,

Ton

--
/ton