[linux] Re: status error: error=0x7f Aborting journal on device - HD defect of kernel-bug VIA driver ?

Cor Lem builder op cursus.homelinux.org
Wo Jun 8 20:52:01 CEST 2005

Roeland Th. Jansen wrote:

> zover je verhaal gelezen en 't klinkt allemaal niet zo goed.
>
> met dd kan je 't ongeveer zo testen :
>

> dd if=/dev/hdc of=/dev/null en dan wachten. als het goed is, leest dd nu
> blokje voor blokje je harddisk. als dat fysiek zonder problemen gaat dan
> krijg je geen rare meldingen van timeouts retries etc in je logs te
> zien.

Duidelijk - resultaat lijkt aan te sluiten bij test (ok) met powermax:

[root ~]# dd if=/dev/hdc of=/dev/null
398297088+0 records in
398297088+0 records out

In mn logs en tijdens het draaien van de dd geen foutmeldingen gezien.

Vervolgens gGeboot van een LiveCd (LFS 6.0) en krijg hiermee niet de
melding:
Jun  7 18:30:40 Dorus kernel: PCI: IRQ 0 for device 0000:00:0f.1 doesn't
match PIRQ mask - try pci=usepirqmask

Nou heb ik hdc als test losgekoppeld en mn LFS 6.0 geboot. Ook dan
diezelfde melding over irq 0 ?

Hoe kan ik achterhalen wat 'device 0000:00:0f.1' is ?

Nieuwe partities aangemaakt - (op hdc geeft 'v' in fdisk nog steeds
'13670 unallocated sectors') - nu bezig om onder Linux de hd vol te
kopieren om te kijken wat de hd doet ...

Greetz,
Cor