[linux] Re: Zwart scherm waar KDE moet staan

Peter Vollebregt peter.vollebregt op oracle.com
Ma Jun 13 17:09:55 CEST 2005

Hans Rood wrote:

>Hoi Lizet!
>Onmiddellijk geprobeerd natuurlijk maarr..
>Sax2 start ook op in tty7 en verbergt zich achter het grote zwarte
>gordijn |«<

Hans,

Gebruik sax2 -l (met de l van lokaal). Dan gaat sax in een domme modus
draaien die wel zichtbaar is in plaats van in de default die hij wil
gebruiken.

Mijn verdere tip zou zijn om knoppix er weer eens in te duwen en de
werkende XF86Config (of XF86Config-4 of Xorg.conf) daarvan te kopieren
naar Suses /etc/X11/Xorg.conf (ik dacht tenminste dat SuSE9.2 Xorg
gebruikte). Sax maakt er bij mijn desktop zowel als mijn laptop ook
altijd een rommeltje van.

Peter Vollebregt