[linux] Re: Zwart scherm waar KDE moet staan

Ton Langerwerf lton op xs4all.nl
Ma Jun 13 21:32:10 CEST 2005

Liset schreef:

>Hoi Hans,

>Misschien eerst even een init 3 op CLI doen ipv in de GUI blijven. Anders is X niet uit.
>(Beetje slecht x configureren terwijl die nog loopt.)
>Kan bv videokaart driver zijn, of verkeerde monitor/display default geselecteerd misschien.
>(In je X configuratie dus.)
>
>Met vriendelijke groet,
>
>Liset
>http://www.linuxhoorn.nl

Hoi,
Ik heb iets soortgelijks als ik opstart terwijl mijn scherm via een
switch-box nog aan een andere pc is gekoppeld. Het probleem treedt dan
altijd op. Ik heb dit met Suse, Redhat en Slackwar; altijd op twee
dezelfde pc-s. Op een andere pc treedt dit probleem *nooit* op.  Als ik
op tijd de switch goed heb staan gaat het *altijd* goed. Ik denk daarom
niet dat het iets is in de x-instellingen.
Ik heb verschillende video-drivers gebruikt, momenteel de opengl driver
van NVidia.
Ook geexperimenteerd met de instellingen in de bios mbt slaapstand etc.
Tot nu toe alles zonder resultaat.

Groeten,
Ton Langerwerf