[linux] Re: Zwart scherm waar KDE moet staan

Kees Theunissen theuniss op rijnh.nl
Di Jun 14 01:01:21 CEST 2005

On Tue, 14 Jun 2005, Hugo van der Kooij wrote:

> [...]

[ ... ]

>Ik denk dat de KVM switch in gebreke blijft. Die geeft niet de juiste
>signalen door als die nodig zijn.

Het probleem was dat de switch nog in de verkeerde stand stond.
Dan _kan_ die switch niet de juiste signalen doorgeven.

>Je zult daar omheen moeten werken door kudzu te vertellen van dit alles af
>te blijven (in het geval van Fedora). Uit de manual van Kudzu:

Wat ik probeerde te zeggen is dat je bij Redhat/Fedora zonder meer
problemen mag verwachten als de hardware-detectie met kudzu de monitor
niet kan vinden, tenzij je die detectie uit hebt gezet. Bij Suse verwacht
ik iets soortgelijks. Maar Slackware doet helemaal geen hardware detectie.

Als Slackware dan toch de fout in gaat als de switch in de verkeerde stand
staat dan ga ik dus in eerste instantie aan de X-configuratie denken.
Wat dan het eerst bij me opkomt is een videokaart met twee uitgangen
en een driver die zelf mag uitzoeken welke van de twee is aangesloten.
Laat Ton eerst maar eens wat meer details vrijgeven over zijn hardware
en over zijn configuratie. Zolang die gegevens niet bekend zijn kunnen
we alleen maar speculeren.

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen
F.O.M.-Instituut voor Plasmafysica "Rijnhuizen", Nieuwegein