[linux] Portal software

Raymond A. Meijer raymond op psytrance.org
Do Jun 16 14:17:04 CEST 2005

Hi,

Ik ben op zoek naar een (liefst Debian-based) Open Source programma waarmee
ik op eenvoudige wijze sites kan aanmaken die in content verschillen, maar
wel min of meer dezelfde layout en functionaliteit hebben.

Het moet eenvoudig zijn om voor een bepaalde subsite onderdelen toe te
voegen of te verwijderen.

Een voorbeeld: een soort portal site waaronder sites van verschillende
bedrijven hangen. Sommige van deze sites hebben Photo Galleries; andere
niet. Je kan aan de layout van elke subsite zien dat hij hoort bij de portal
site. Als een site extra functionaliteit wil, bijvoorbeeld in de vorm van
een Contact Form, dan is dat met enkele klikken in het Administration
gedeelte van de portal site te realiseren.

Welke pakket gebruiken jullie daarvoor? Bestaat zoiets uberhaupt?

Ik heb gekeken naar Mambo (dat gebruik ik al voor een site) en Zope, maar
die zijn naar mij smaak te gecompliceerd en uitgebreid voor zo'n portal
site...

Bedankt,

Ray

--