[linux] Re: Hoe deze camera te mounten

Ma Jun 20 16:17:09 CEST 2005

On Mon, 20 Jun 2005, Diederick de Vries wrote:

> CONFIG_USB_STORAGE zegt:
>
> This option 'selects' (turns on, enables) 'SCSI', but you probably also need
> 'SCSI device support: SCSI disk support (BLK_DEV_SD) for most USB storage
> devices.
>
> Kan het zijn dat je kernel geen SCSI disk support meer heeft sinds je je
> SCSI-kaart wegdeed?

Mijn lsmod geeft
#lsmod |grep usb
usb_storage            60352  0
usbserial              29168  0
usbcore               103644  7 usb_storage,usbserial,ehci_hcd,uhci_hcd,
				ohci_hcd
scsi_mod              110284  5 usb_storage,sg,st,sr_mod,sd_mod

Denk dat dit nogal in orde lijkt, en dat zowel usb_storage alsook iets
scsi-igs actief lijken.
Betreffende het antwoord van Rob Sterrenburg: ik had inderdaad mijn
camera in PTP-mode staan. Dat heb ik inmiddels gecorrigeerd, maar een
mount-poging geeft nog steeds "/dev/sda1 is not a valid block device"

--
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl