[linux] Re: Hoe deze camera te mounten

Di Jun 21 07:33:46 CEST 2005

On Mon, 20 Jun 2005, Julien Michielsen wrote:

> Ik wil graag een sony camera mounten, maar slaag er niet in deze gemount
> te krijgen. In mijn /proc/bus/usb/devices kan ik de camera vinden onder
> Bus-02, samen met - denk ik - een controller. De output van die twee:

> P:  Vendor=054c ProdID=004e Rev= 1.50
> S:  Manufacturer=Sony
> S:  Product=Sony PTP

Het is wel een dejavu geval. Je camera staat in PTP mode en niet in
mass-storage mode.

Vanachter een kale terminal (minder warmte) heb ik zo geen URLs voor het
grijpen. (Zoek eens op sleutelwoorden "ptp sony mass storage linux")

PTP mode werkt al voor je met gphoto en wil je mass storage doen dan zul
je je Sony handleiding moeten pakken.

Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat we deze exercitie al eens
eerder gedaan hebben op deze lijst. Neus dus eens in het archief. (Als
bovenstaande zoek opdracht je daar al niet brengt.)

Hugo.