[linux] Re: Postfix mail via andere server

Rob Sterenborg rob op sterenborg.info
Di Jun 21 19:12:51 CEST 2005

> Ik heb momenteel een machine draaien met postfix.
> Als ik vanuit PHP een mailtje stuur met mail(...), dan komt
> dat prima aan. Ik wil echter liever dat mailtje versturen met een
> andere server... In de php.ini staat wel STMP en smtp_port, maar dat
> is Windows-only en helpt dus ook niet veel.
> Nu vraag ik me af of het mogelijk is om Postfix niet zelf te
> laten mailen, maar z'n mail via een andere server te laten
> sturen. Een ander probleem in deze is dat de server in
> kwestie SMTP authenticatie nodig heeft om iets door te laten.
>
> Ik heb eindeloos zitten google-n maar kom er niet uit.
> [...]

Misschien dat je met PEAR wat kan doen :
http://pear.php.net/package/Mail/docs/1.1.3/Mail/Mail_smtp.html

Ik heb er geen voorbeelden van of ooit zelf geprobeert, maar het lijkt
erop dat je dmv de Mail_smtp class met de $host en $port variabelen naar
een andere mailserver kan verwijzen.

Gr,
Rob