[linux] Re: Postfix mail via andere server

Rob Sterenborg rob op sterenborg.info
Di Jun 21 23:15:16 CEST 2005

Jelle Boomstra [nllgg op nietsch.dds.nl] scribbled on Tuesday, 21 June 2005
19:21:

> On Tuesday 21 June 2005 19:12, Rob Sterenborg wrote:
> [...]
>>
> laatst heb ik met phpmailer een email formuliertje gemaakt.
> Met de voorbeelden erbij was dat echt zo gebeurd. Het is
> alleen weer een extra pakket/dependency, dat kan een nadeel zijn.

Klopt, zo'n email form is niet zo heel moeilijk in elkaar te zetten maar
je moet wel even je input controleren ;-).

Zoals ik het heb gelezen was het de vraag of het mogelijk is om een
andere SMTP server te kiezen ipv localhost of /path/to/sendmail. Voor
zover ik iets heb kunnen vinden lukt dat alleen met deze PEAR module
(want bij mail() kan je dat niet aangeven), tenzij je in staat bent om
in PHP je eigen smtp sessie op te zetten met telnet-achtige commando's.
Ik weet wel wat ik liever doe.. :-)

Gr,
Rob