[linux] Re: Antw: Re: Antw: Re: Problemen met opstarten

Za Jun 25 15:27:47 CEST 2005

On Sat, 25 Jun 2005, Ton Boelens wrote:

> Ik kan gewoon van een Knoppix CD booten en dan zijn de drives en
partities goed. (hd2,1) oftewel sdc2 is mijn / partitie, die ext3 is qua
bestandssysteem. De partitie zelf is dus goed, alleen herkent Grub om de
een of andere reden niet de juiste partitietypes. Ik heb al geprobeerd om
de .map file van grub opnieuw aan te maken, maar met Knoppix krijg ik dan
allerlei foutmeldingen dat ik geen toegang heb tot /dev/null en dat het
BIOS niet gelezen kan worden voor /dev/sdc e.d..

Hmm. Meer dan 2 disks en je start niet van de eerste of tweede disk op.
Altijd reden voor een feestje als het werkt.

Heb je niet bij geval al een map actief zodat de disk die jij als disk 2
verwacht in feite niet de derde disk is?

Is je /boot directory wellicht verhuisd door de upgrade en zit die nu aan
de verkeerde kant van de 1024 cylinder grens?

En heb je niet een boot flop gemaakt voor je systeem?

Hugo.

PS: Zoek een echte webmail account op want @home ...(EXPLICIT DELETED)...