[linux] Re: aangifte doen? (was: Re: Re: Ik ben gekraakt.)

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Ma Jun 27 12:24:43 CEST 2005

Robert M. Stockmann wrote:

>aantoonbare financiele schade heb je het over. Das volgens mij
>niet noodzakelijk,

Niet voor het doen van de aangifte. Wel voor de vraag of een OvJ
een eventueel gepakte dader uberhaupt gaat vervolgen.

>namelijk thuis kom en het ruitje van de achterdeur is ingetikt,
>maar er is niets gestolen is eveneens een inbraak die gemeld
>moet worden. Ik zal altijd aangifte doen bij de politie.

In dat geval weet de politie ook dat 99% van die aangiftes alleen
binnenkomen omdat de verzekeringsmaatschappij dat wil. Anders zou
ik de moeite ook niet nemen. Het levert niks op en het enige dat
de politie interesseert is het uitschrijven van boettes of het
pakken van zulke grote lui die iets gedaan hebben dat politiek
"in" is dat ze promotie kunnen krijgen (zoals nu bv. met al die
zogenaamde potentiele terroristen).

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html