[linux] Tele2 vs XS4ALL (Was: Re: Re: aangifte doen?)

Remko Bolt remko op cluebox.org
Ma Jun 27 22:09:39 CEST 2005

Roeland Th. Jansen wrote:
> het is altijd een afweging die je maakt -- mag het wat kosten (en je
>  hebt er ook wat voor) of wil je el-cheapo door het leven gaan en
> morgen weer ergens afgeknald worden omdat je $ISP clueless is ? Ik
> zou hetw el weten.

Weet je wat het is, ik ben een van die mensen die wil bellen met z'n
telefoon, en niet foto's maken. Of te wel, ik wil ongefilterde
verbinding met het internet. Meer niet, en het hoeft niet eens snel te
zijn. Neemt niet weg dat ik nog steeds twijfel omdat ik denk dat XS een
prima product levert (voor zover ik dat kan beoordelen). Ik hoef alleen
die airco niet.

En nog wat. Over support gesproken, ik denk dat 95% van de verkopers
`out there' geen benul heeft van de producten in zijn assortiment (daar
moeten trouwens de helpdesk medewerkers ook nog bij). En dat komt niet
alleen omdat 75% snelle jonge uitzendkrachten zijn met een vlotte
babbel. Zo ga je denken als je je verzekerings adviseur moet uitleggen
wat een hoog-laag constructie is, terwijl je juist van hem wilt horen
wat de voor en nadelen zijn. XS bevestigt deze regel. Maar ik begin af
topic te drijven...

Ooh ja, de Linux/GNU-way dus, HowToetje lezen, beetje Googelen, RTFM
als't echt niet lukt. Support it yoursef dus. Kan ook niet anders. De
mensen die er verstand van hebben gaan echt niet de hele dag in de
Megastore rond lopen. Die zitten lekker op zolder aan een infrarood
sensor van een kapotte videorecorder te solderen, zodat ze vanuit hun
luie stoel door de ogg vorbis collectie heen kunnen zappen, waarvan ze
weten dat ze dat in hun levensdagen toch nooit zullen doen (want
misschien vinden ze zelfs voordat het af is wel weer iets anders waaraan
ze nog liever gaan zitten prutsen :-)

Het zal je niet verbazen dat ik in een '92 Toyota Starlet rij, daar kun
je namelijk nog lekker zelf aan sleutelen zonder de computer uit te
lezen. Zijn er nog officiƫle service monteurs die dat kunnen?

Nu moet ik echt uit gaan kijken dat dit nog wel door het topic filter
van de lijst komt. Ik zal een beetje smokkelen: compiler bash grep sed
perl python server kernel.

Groetjes,
Remko