[linux] Re: cgi-script uit laten voeren als default

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Wo Jun 29 10:09:48 CEST 2005

Op wo, 29-06-2005 te 08:23 +0200, schreef Ton Smeele:

> Cecil, je kunt in apache per directory of zelfs per file aangeven wat de
> actie moet worden. In jouw situatie kun je een directory 'redirect'
> aanmaken direct onder de document root, plaats dan in die directory een
> file genaamd '.htaccess' met de tekst:
>
> Options +ExecCGI
> AddHandler cgi-script .pl
> DirectoryIndex index.pl
>
> De eerste twee regels zorgen ervoor dat scripts in die directory kunnen
> worden uitgevoerd, en files eindigend op '.pl' worden als script
> herkend. (NB: de scriptfiles moeten met bijv. chmod o+x executable
> [...]

De oplossing die ik elders had gegeven met ScriptaliasMatch werkt thuis
prima, maar bij mijn provider niet, daar ik daar enkel met .htaccess
bestanden kan werken.
Dus ik zou jouw oplossing kunnen gebruiken. Het enige nadeel hiervan is
dat er dan buiten de cgi directory scripts moeten staan. Persoonlijk
prefereer ik het om alle scripts in één directory te hebben.
Ik ben nu o.a. aan het kijken naar SSI, maar dat levert bij een form een
error 405 op.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>