[linux] monitor problemen bij Linux installatie

Paul de Vries pdvsfh4 op xs4all.nl
Wo Jun 29 16:38:36 CEST 2005

ik heb een nieuwe installatie gedaan van SuSE 9.3, daarbij kreeg ik een
zwart scherm, maar dat was met SaX2 -a -l eenvoudig op te lossen.

nu probeer ik FC4 en daar krijg ik geen zwart maar een soort dubbel
beeld, vrijwel onleesbaar, dat daarna op tilt gaat, ik zou zeggen foute
frequenties.

helaas heeft FC4 geen SaX2, is daar een vergelijkbare methode voor?

monitor is Samsung SyncMaster 172v (17" LCD) aangesloten via Belkin SOHO
Omniview KVM switch.
bij Suse heb ik daarvoor generic LCD 1280x1024x75 gebruikt en dat werkt
prima.

groet,
paul.