[linux] Re: Time zones in KDE

Do Jun 30 13:50:43 CEST 2005

Aldus schreef joop gerritse op Thu, Jun 30, 2005 at 01:14:39PM +0200:
> Bij mij verandert eens in de zoveel dagen de time zone (Berlijn in mijn geval)
> spontaan in iets anders (Sydney of zo). Het is natuurlijk een kleine moeite
> om hem weer goed te zetten, maar het is toch iets dat me niet aanstaat... dit
> soort dingen had je onder Windows natuurlijk regelmatig, maar onder Linux
> toch niet?

???? Natuurlijk is het mogelijk dat de inhoud van je RT klok verandert, bijv.
als je na een zomer-winter-tijd-overgang Windows opstart, maar een verandering
van de tijdzone zie ik zelden voorkomen.

De tijdzone wordt door je systeem geconfigureerd, maar je kunt per user een
eigen instelling kiezen, bijv. door in je .profile iets te zetten als:
	export TZ=koffietijd-2

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--