[linux] Postfix, lokaal adres en extern domein

M. van Renswoude mark op x2software.net
Wo Mrt 2 20:02:13 CET 2005

Hallo allemaal,

ik heb op m'n server een domein en bijbehorende account geconfigureerd
welke als enig doel heeft om d.m.v. fetchmail de email van een externe
POP3 server op te halen zodat ik daar, samen met de domeinen die ik wel
zelf host, toegang toe heb via IMAP. Dit werkt op zich prima, totdat ik
uitgaande mail wil versturen via dezelfde machine naar een ander adres
op dat domein. Postfix herkent op dat moment het domein en gaat op zoek
naar lokale accounts, die uiteraard niet gevonden worden en gebounced.
Het domein moet echter wel geconfigureerd zijn, anders kan fetchmail
zijn berichten niet bezorgen.

Mijn vraag is dus; kan ik Postfix vertellen dat deze slechts voor die
ene account lokaal moet zoeken en de rest naar externe mailservers moet
bezorgen?

Alvast bedankt,

Mark