[linux] SSH/VPN

AHendriks op rdw.nl AHendriks op rdw.nl
Ma Mrt 7 08:10:52 CET 2005

Ik wil een verbinding tussen twee omgevingen gaan opzetten, de
omgevingen zien er als volgt uit:

AppServer1 -> Host1 -> Internet -> Host2 -> AppServer2

Nu draait er op AppServer2 een applicatie die ik wil gaan gebruiken
vanaf AppServer1, deze applicatie maakt gebruikt van een UDP poort.

Ik heb geprobeerd een ssh tunnel te creeren tussen beide hosts, dit is
gelukt, maar vervolgens heb ik ergens gelezen dat er met een ssh tunnel
alleen tcp verbindingen opgezet kunnen worden, dus denk ik dat ik een
vpn nodig ben tussen beide hosts.

Nu komt er bij dat beide omgevingen gelijke IP adressen gebruiken, de
AppServers hebben een gelijk adres, en de Hosts hebben een gelijk adres,
is dit uberhaupt mogelijk om hiertussen een vpn op te zetten, of moeten
er ip adressen aangepast worden ?

Beide hosts draaien Debian.

Wie heeft er ervaring met VPN's, en kan mij adviseren welk pakket te
gebruiken.

Arjan