[linux] Re: Carbon copy procmail

Richard de Vries redev op casema.nl
Do Mrt 10 22:18:22 CET 2005

Kees Theunissen wrote:

>Hmm, deze ^FROM_ staat niet in mijn procmailrc manpage.
>Bedoel je soms ^TO_ ?

Ja, dat bedoel ik, hoewel er ook FROM's in staan.

>De expansie van die ^TO_ matched dus _ook_ met een CC header.

Ja toch dus ....
Via de log had ik dit vermoeden al.

> Je kan met een "c" vlag (continue) aangeven dat verdere

Jaja, continue, ik dacht copy.

>-- Mail van mailinglists zullen vaak het listadres in de To:
>   header hebben, niet het adres van jouw user.

Stuur ik naar user linux. Daarom juist procmail toch ?

> [...]
>   dat (met de c vlag) dat gewoon met dit mailtje moet worden
>   doorgegaan. En alle mail die je na het laatste recipe nog over
>   hebt wordt geplaatst in de system mailbox van de user die het
>   script runt.
>

>Je zou voor dit laatste probleem een dummy recipe kunnen toevoegen
>die het mailtje alsnog weg mikt. Om te voorkomen dat je dan ook mail
>weg mikt die nog niet gematched was in de voorgaande recipes kan je
>met geneste recipes werken.
>
>  :0
>  * ^TO_(emailadres|anderadres|...|laatsteadres)

Dit snap ik niet.
Er zal toch altijd een user zijn anders zou het in mijn huidige situatie
die al jaren werkt ook al fout zijn gegaan ?

> [...]
>mailboxen) dan is procmail niet het meest handige tooltje daarvoor.
>
>Het eerst bij elkaar vegen van verschillende adressen in één mailbox
>en later weer uitsplitsen is zonder meer een onzalig idee. Lees voor
>de instinkers de manpage van fetchmail, en dan met name het deel
>over "multidrop" mailboxen. Als je echt mail voor verschillende
>gebruikers moet uitsplitsen, en als je die mail met het POP
>protocol bij je provider moet ophalen, overweeg dan of de multidrop
>features van fetchmail niet beter geschikt zijn voor deze job.

Dank je Kees voor de moeite.
Ik ga wat stoeien met bovenstaande en naar multidrop kijken.

Richard.