[linux] Re: een error met een cdtje kopieeren met k3b

Za Mrt 12 11:50:19 CET 2005

On Sat, Mar 12, 2005 at 01:34:49AM +0100, Robert M. Stockmann wrote:
> Wat een flauwekul zeg. Ik had inderdaad ook dit soort meldingen en ongein
> met SuSE 9.1 geloof ik dat het was. Op de zelfde bak heb ik Mandrake
> geinstalleerd, en gebruik ik OSS DVD software om vanaf de commandline _ONLY_
> te branden. Daarna geen enkel probleem meer.

tja, jouw ervaring is klaarblijkelijk anders. als ik dit soort dingen in
the field heb en ik schuif er een andere drive in, dan is het opgelost.
dat een CD uitlezen een "halve dag" duurt, komt overeen met de errors
die je ziet.

> Het grote probleem zijn volgens mij meerdere daemons of check progjes die in
> de gaten moeten houden of b.v. k3b volautomatisch "hochgefahren werden muss".
> Dit soort ongein, en zeker als er meerder "achtergrond" flauwekul loopt
> die zonodig mijn 16x DVD brander in de gaten moeten houden.

da's nou het voordeel van sommige distributies. die hebben het _en_ je
kan het afzetten. er zijn er ook zat die het NIET hebben. kan je gaan
uitleggen aan de mensen wat mounten is, waarom etc.

> Ik ben toch niet achterlijk? Ik weet zelf toch wel wanneer ik er een
> DVD recordable in stop?!?!

dat is ieder's zijn eigen keus. ik doe het ook zelf maar ik zie wel in
dat soms automagisch voor mensen handig kan zijn.

maargoed as stated -- seekcomplete errors, sense errors etc -- zover ik
weet _altijd_ hardware related.

ook als er software gebruitk wordt die we niet bij jou vandaan moeten
halen.... ;-)

--
http://www.linux-it.nl