[linux] Re: ls -l apache0.mem 64MB, du zegt 4.0k ?

J. mailing-lists op xs4all.nl
Zo Mrt 13 01:51:25 CET 2005

On Sun, 13 Mar 2005, Hugo van der Kooij wrote:

> Niet zo vreemd op een multi-user systeem. Als er nog iemand een file open
> houdt is de verwijder actie niet geheel door gevoerd tot ook het laatste
> process de boel vrij geeft.
>
> Maar heb je niet iets met php ingebakken met wat extra grote instellingen
> in je php.ini waardoor er zoveel gereserveerd moet worden? Of iets
> vergelijkbaars. file upload scripts hebben bijvoorbeeld nogal eens de
> neiging dit soort grote claims op te leveren.

Ok, daar had ik nog niet aangedacht! Ik heb de apache server eens gestopt
. De oude bestanden zijn verwijderd . Daarvoor in de plaats staan er
2 nieuwe bestanden.
~: ls -la
-rw-------    1 hestia   hestia          4 Mar 13 01:39 .301.8c243
-rw-------    1 hestia   hestia          4 Mar 13 01:39 .301.9c127
~: file /tmp/.301.*
/tmp/.301.8c243: ASCII text, with no line terminators
/tmp/.301.9c127: ASCII text, with no line terminators
~: od -a /tmp/.301.9c127
0000000   2   3   5   3
0000004

Dit zullen dan wel de pid's zijn. Na het weer opnieuw starten van apache
zijn de originele bestanden uiteraard weer terug en.... met dezelfde
grootte's in bytes.. Denk i.d.d. dat je gelijk hebt.

session_mm_apache0.mem 67108864
etc..

> Hugo.

Weer wat bijgeleerd.