[linux] Re: ls -l apache0.mem 64MB, du zegt 4.0k ?

Kees Theunissen theuniss op rijnh.nl
Zo Mrt 13 07:11:35 CET 2005

On Sat, 12 Mar 2005, J. wrote:

>64MB voor een webserver die bijna niets te doen heeft ? Ff verder kijken
>met du , die zegt dat het bestand maar 4k groot is. Natuurlijk zit er
>verschil in geraporteerde groote's tussen du en ls -l , dat verschil
>begrijp ik wel, maar 64MB ?

Daniel had al geschreven dat dergelijke verschillen normaal zijn op
een unix systeem. Uit het verdere verloop van de discussie kreeg ik niet
de indruk dat dat punt over was gekomen (er werd bijna uitsluitend nog
gepraat over wat apache met zo'n grote file moest).

Google eens op "sparse file".

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen
F.O.M.-Instituut voor Plasmafysica "Rijnhuizen", Nieuwegein