[linux] Re: Linux en Adlib

Zo Mrt 13 11:36:11 CET 2005

On Sun, 13 Mar 2005, Lin McDevitt-Pugh wrote:

> hallo mensen, ik werk voor een bibliotheek die alles doet met Adlib, die
> draait op en microsoft server. Ik wil websites ontwikkelen met Spip (Linux)
> en wil daarvoor een Unix server plaatsen. Wat moet ik doen om de databases
> in Adlib beschikbaar te laten maken op deze Linux sites
> (www.witt-project.net is een site van mijn partnerorganisaties en is in Spip
> gemaakt)

Stap 1: Ga naar hun site en haal alle manuals op en kijk of er een
interface is op de database.

Stap 2: Als het beschreven is dan weet je hoe. Anders richt je je tot de
makers en vraag om toegang tot je database.

Stap 3: Neem een content manager die je toestaat koppelingen te maken. Wat
ik van SPIP zie geeft de burger geen moed.

Ik denk dat je je het komende jaar niet gaat vervelen. En je zal dat niet
zonder programmeren kunnen doen.

Succes,
Hugo.