[linux] Re: sappige wormen

Liset lkfv op xs4all.nl
Wo Mrt 16 08:10:24 CET 2005

On Tuesday 15 March 2005 23:36, Hugo van der Kooij wrote:

> Nessus is net zo waardevol als je niet weet wat je aan het doen bent op
> netwerk nivo. Het is een hele handige tool maar zonder kennis is het
> resultaat (soms) een tegenvaller.

Helemaal mee eens. En:
Daar heb je de gevleugelde uitdrukking !!! RTFM !!! voor .
;-)
Hier bv:
http://www.nessus.com/documentation/

> Ik zie iets te veel email van mensen die geen idee hebben wat ze met
> nessus, nmap, ..... in hun handen hebbben.

Er zijn nu eenmaal mensen die "RTFM" als allerlaatste redmiddel zien.
Dat ligt niet aan het prog, en ook niet dat het prog te moeilijk voor ze zou
zijn. Eerder een niet al te intelligente vorm van haast hebben.

> En ga zeker niet blind op de resultaten van nessus. Als iemand die nessus
> als hulpmiddel inzet kan ik je verzekeren dat ik meestal fiks met een rode
> stift ga door de nessus rapportage van een firewall die is opgeleverd.

Die suggesties geeft Nessus zelf ook waar de ontwikkelaars het nodig achten,
of er aan toe zijn gekomen.

> Hugo.

Liset K
http://www.linuxhoorn.nl/LinuxAtCeBIT2005.html