[linux] Re: nieuwe installatie ... onbetrouwbaarheid floppen

Vr Mrt 25 21:20:57 CET 2005

On Fri, 25 Mar 2005, Hugo van der Kooij wrote:

> Floppen? Als er iets is wat onbetrouwbaar is dan .....

Zeker, maar weer met andere voordelen. Wanneer ze goed van kwaliteit zijn
is het medium consistent met hetgeen de oorspronkelijke samensteller van
zin was.  Hiermee bedoel ik: er is een groep van drie bootfloppen die
nodig zijn om de suse kernel op te starten, en daarna een aantal floppies
voor de modules. Dit alles past bv. moeiteloos op een USB flash-disk, maar
hoe voed je dan de informatie aan je systeem? Toch niet door ze aan elkaar
te plakken tot één groot bestand (3 boot- en 5 modules-floppen)?  Anders
gezegd: wat voor alternatief is er voor de rottige en onbetrouwbare
floppen?

-W-
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl